عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: تا تشکیلات وزارت بازرگانی مستقر و مدیران آن در نقاط مختلف کشور مشخص شوند، حداقل دو سال طول می‌کشد و این کار مشکلی را حل نخواهد کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در ادامه تلاش مجلس برای سامان‌دهی حوزه هوش مصنوعی در قالب یک فراکسیون تخصصی، حالا زمزمه‌هایی از احتمال ایجاد یک وزارتخانه مستقل نیز به گوش می‌رسد.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور درباره موضع دولت نسبت به ایجاد وزارتخانه‌ای جدید گفت: «ما در دولت با تشکیل وزارت موافق نیستیم. در دولت معاونت امور زنان و خانواده وجود دارد که مسئولیت فراسازمانی دارد و دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف در این زمینه مسئولیت دارند. ایجاد وزارتخانه جدید و محدودکردن مسئولیت دستگاه‌ها در یک وزارت جدید به نفع کشور نیست.»
دستیار معاون علمی و فناوری رییس جمهور از ایجاد یک میلیون شغل در حوزه نوآوری با همکاری دستگاه‌های مختلف اجرایی کشور خبر داد.
بررسی ها نشان می دهد که در مرحله دوم سامانه یکپارچه فروش خودرو موعد تحویل خودرو به اغلب متقاضیان به سال بعد موکول شده؛ مساله ای که می تواند اهداف تاسیس سامانه را زیر سوال برد.
رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح با اشاره به لزوم آینده نگری در حوزه منابع آبی کشور بر ضرورت ایجاد یک نهاد فرادستگاهی در حوزه حکمرانی آب در سطح کشور تاکید کرد.
انتظار اولیه از تغییر یک وزیر و آمدن فرد دیگر، بهبود وضعیت آن وزارتخانه است. آیا قرار است تغییر بنیادینی در سیاست‌ها و استراتژی‌های یک وزارتخانه ایجاد شود؟ اگر قرار به تغییر استراتژی یک وزارتخانه باشد؛ چرا همان فردی که برکنار شده (یا به دست مجلس یا به دست خود دولت) این کار را نمی‌کند که کار به اینجا‌ها نکشد؟ آیا مشکل سلیقه‌ای رفتار کردن یک نفر و نوع نگاه نفر بعدی به موضوعات و موانع است؟
سیاه‌کلی با اشاره به بزرگ بودن وزارت صمت، گفت: وزارت صمت از تجمیع چند وزارتخانه ایجاد شده است از این‌رو یک فرد توانمند باید آن را اداره کند؛ به نظر می‌رسد می‌رسد دولت می‌خواهد با کوچک کردن وزارت صمت و ایجاد سازمان بازرگانی صندلی وزارت را برای فاطمی امین حفظ کند این در حالیست که قبض و بسط وزارتخانه‌ها نباید با هدف نگه داشتن افراد تعریف شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر درستی داده‌های این وزارتخانه در خصوص ایجاد ۱ میلیون شغل گفت: در ستاد وزارت کار و ادارات کل تعاون کار و رفاه اجتماعی سامانه رصد داریم که قادر است واحد به واحد، بخش به بخش و حتی روستا به روستا معدل استان را در زمینه ایجاد اشتغال ارائه کند.
مدیرکل حوزه وزارتی آموزش و پرورش گفت: سریال پرواز ممنوع که در تلویزیون پخش شد باعث راه افتادن مسابقات مختلف و رباتیک در مدارس متوسطه اول و دوم شد.
یک شاخک بزرگ پلاسما از خورشید جدا شده و طبق گزارش‌ها، یک گرداب قطبی ایجاد کرده است.
عبدی نوشت: عدم تحقق وعده ایجاد شغل ناشی از علل گوناگونی است، اولین و مهم‌ترین آن همان وزیر سابق بود که می‌خواست با یک میلیون تومان یک شغل درست کند و پس از ۸ ماه با کم کردن تعداد مشاغل و هزینه‌های فراوان، از وزارتخانه رفت یا برکنار شد. پس رکن اساسی برای تحقق این شعار آوردن نیرو‌هایی است که مساله را خوب بشناسند، سپس راه‌های مناسب را برای تحقق آن پیشنهاد کنند و در نهایت با سازماندهی موثر آن را اجرایی کنند. یقین بدانید با ادامه این وضع احتمال اینکه سال آینده بهتر از امسال باشد اندک است.
قائم مقام سابق وزارت صمت گفت: شورای رقابت می‌تواند طبق معیارهای مد‌نظر خود برای ایجاد یک بازار رقابتی بر معاملات خودرو در بورس نظارت داشته باشد و حتی در صورت لزوم مصوباتی هم اعمال کند تا اگر ایرادی در روند بازار وجود دارد، برطرف شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون حدود یک میلیون فرصت شغلی و بیمه شده جدید ایجاد شده است.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: ایران بهشت کارآفرینان است به شرطی که نخبه واقعی باشند و نخبه اسمی نباشد.
وزیر ورزش امروز در 4 بخش کلیدی این وزارتخانه از جمله دو معاونت تغییر ایجاد کرد.
وزیر کار گفت: تعهد دولت در ایجاد یک میلیون شغل تا پایان سال حتماً محقق خواهد شد و چه بسا بیش از این میزان شغل هم ایجاد شود.
در جلسه علنی امروز (سه شنبه 12 مهرماه) مجلس شورای اسلامی، صلاحیت و برنامه های محمدهادی زاهدی وفا وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت سیزدهم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.نمایندگان مجلس با 136 رأی موافق، 125 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 272 آرای مأخوذه، با تصدی وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسط زاهدی وفا مخالفت کردند.
مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز در سخنانی خواستار ایجاد فوری یک «منطقه امنیتی» در اطراف نیروگاه اتمی زاپروژیا شد.
شرکت ملی صنایع مس ایران رسیدن تولید یک میلیون تن کاتد را از طریق ایجاد مشارکت با شرکت‌های صندوق بازنشستگی مس و اتکا به جوانان با تجربه و علمی داخلی آغاز کرد.
رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: در مورد حوزه مسکن یک ایراد در وزارت راه و شهرسازی وجود دارد و آن اینکه این وزارتخانه به جای آن که نقش سیاستگذار و تسهیل‌کننده داشته باشد اکنون یک نقش پیمانکاری به خود گرفته است و جای انبوه‌سازان و بخش خصوصی در این حوزه خالی است در حالی که این‌ها باید بیایند مسکن تولید کنند و ما آن‌ها را نداریم.
سخنگوی وزارت صمت گفت: واردکننده خودرو باید به ازای هر ۱۰۰۰ دستگاه خودرو وارداتی یک نمایندگی برای خدمات پس از فروش ایجاد کند.
این مداح همچنین در پاسخ به این سوال که آیا کانون مداحان محدودیتی برای انتقاد کردن گذاشته است، گفت: «خیر، الان هم محدودیتی وجود ندارد و اگر هم کسی صحبتی کند، برخوردی نمی‌شود، چون به هر حال مسئله روز است و در کشور وجود دارد. اما مداحان سعی می‌کنند وارد این کار نشوند چرا که فضای معنوی جلسه به هم می‌خورد.»
مقابله یک وزارتخانه با طرح ایجاد نظام دو مجلسی

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ